In Moscow was held a press conference dedicated to the international trade fair for the beverage industry "Beviale Moscow 2017" and the competition "ROSGLAVPIVO"

Die Beviale Moscow (28.2. bis 2.3.2017) ist die einzige Messe für die gesamte Getränkeindustrie in Osteuropa. 2015 fand sie zum ersten Mal in der russischen Metropole statt und überzeugte auf Anhieb. Die Messe bildet das gesamte Spektrum der Getränkeherstellung und -vermarktung ab: von geeigneten Rohstoffen über passgenaue Technologien bis zu effizienten Verpackungen, Logistik und kreativen Marketingideen. Wir sprachen mit Projektleiter Thimo Holst, NürnbergMesse, zum Stand der Messevorbereitungen und seinen Erwartungen.

Beviale Moscow (28.2. to 2.3.2017) is the only trade fair for the entire beverage industry in Eastern Europe. In 2015 it was held in the Russian metropolis for the first time and immediately impressed. The fair covers the entire spectrum of beverage production and marketing: from suitable raw materials through to perfectly-tailored technologies up to efficient packaging, logistics and creative marketing ideas. We spoke to Project Coordinator Thimo Holst, NürnbergMesse, about the status of the fair preparations and his expectations.

Das PETarena-Konzept, auf der BrauBeviale erfolgreich seit 2014, findet auf der Beviale Moscow vom 28.02.-02.03.2017 eine zweite Heimat. Als Gemeinschaftsstand auf Top-Level-Niveau präsentiert sich die PETarena mit kleinen Ausstellungsflächen, den sog. Topic Island und den angrenzenden Einzelständen.

The PETarena will find its second home at the Beviale Moscow on 28.02-02.03.2017. As a top-class common booth the PETarena will be presented with small exhibitor areas, the so called "Topic Islands", and neighbouring individual stands.

• 2017: clear increase in space and number of exhibitors
  • Holistic range for the Eastern European beverage industry